دیدبان

یگان اسرائیلی`ملک داوود` برای جنگ های الکترونیکی

یگان اسرائیلی`ملک داوود` برای جنگ  های الکترونیکی
به گزارش "دیدبان" به نقل از  "ندای انقلاب"، پایگاه تحقیقی – تحلیلی "استراتژیک آنالیز" در گزارشی به معرفی یگان ویژه "ملک داوود" می‌پردازد که ویژه "جنگ‌های سایبری در اسرائیل" است و در این ارتباط می‌نویسد: در راستای جنگ سایبری که هم اکنون به مهمترین جنگ در عرصه بین المللی تبدیل شده است، یگانی در ارتش رژیم صهیونیستی تشکیل شده که موظف به پرداختن به این نوع از جنگ‌هاست.

فرمانده این یگان در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" وظیفه یگان خود را در یک جمله چنین تبیین و تشریح می‌کند: «وظیفه یگان من هدف قرار دادن مغز طرف مقابل است».

سرهنگ «الف» در ادامه درباره یگانش که آن را «سلاح غیر کشنده» معرفی می‌کند، می‌گوید: «یگان من نه کسی را می‌کشد و نه کسی را مجروح می‌کند. ما دارای سلاح کشتار جمعی یا ویرانگر نیستیم. زیان‌ها و خسارات‌هایی که یگان من به طرف مقابل وارد می‌کند، بدنی و جسمی نیست، بلکه زیان‌هایی از نوع دیگر وارد می‌کند. سلاح یگان من تاثیرگذاری بر آگاهی‌ها و اطلاعات و احساسات افراد و به طورکلی امنیت کشورهاست».

اکثر فعالیت‌های این یگان که طی سال‌های قبل به انجام رسیده است، مکتوم باقی مانده است. اما اصل حاکم بر فعالیت این یگان فلج کردن یا از کار انداختن سیستم‌های الکترونیکی مورد استفاده ارتش‌های دشمن یا سازمان‌های تروریستی است که از آن استفاده می‌کنند.
صبح روز سه شنبه ۱۴ آذر، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که یک فروند پهپاد جاسوسی، شناسایی آمریکا از نوع " اسکن ایگل"( Scan Eagle) را در خلیج فارس با موفقیت شکار کرده است.
البته مواردی هم بوده که این یگان عملیات‌هایی را جهت ایجاد اختلال در مراکز و سیستم‌های پخش برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی و حتی تلفن‌های همراه نیز ایجاد کند.

براساس گزارش‌های منتشر شده درباره این یگان و فعالیت‌های آن گفته شده است که این یگان در سال ۲۰۰۷ نیروی هوایی سوریه را هنگام بمباران تاسیسات هسته‌ای این کشور گمراه ساخته است یا اینکه گفته شده که در جنگ ۲۰۰۶ لبنان مرکز پخش شبکه «المنار» را برای مدتی کوتاه مختل کرد که معروف است، شبکه پخش تلویزیونی جنبش حزب الله در جنوب لبنان است.

در عملیات «ستون ابر» که آخرین تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شمار می‌آید، نیز گفته شده است که یک هفته قبل از آغاز این عملیات این یگان در ایستگاه پخش وابسته به جنبش حماس و جهاد اسلامی در نوار غزه نفوذ کرده و پیام‌هایی برای ساکنان این منطقه ارسال کرده و به آنها هشدار داده بود که حماس با اتش و سرنوشت فلسطینیان بازی می‌کند و اینکه ارتش اسرائیل در راه نوار غزه است.

بنابر اظهارات فرمانده یگان ویژه "ملک داوود"، این یگان مشکلات و موانعی را برای طرف مقابل موجب می‌شود، به عنوان مثال اعتماد مخاطبان طرف مقابل را به اخباری که منتشر می‌کند، از بین برده یا آن را متزلزل می‌کند.

اما اهداف این یگان حملات الکترونیکی بیان شده است، بسان آنچه که هنگام حمله و هجوم ارتش‌ها به اهدافشان صورت می گیرد. برای دست زدن به هر حمله‌ای توسط این یگان در ابتدا و پیش از هر اقدامی باید فهرستی از اهداف مورد نظر تهیه شود که پیشنهاد می‌شود، مورد حمله قرار گیرد و پس از تصویب حمله است که می‌توان در این خصوص اقدام کرد. به عنوان مثال در فرماندهی جبهه جنوبی یگان جنگ‌های الکترونیکی در این اواخر و در عملیات ستون ابر همان طور که در سطور بالا گفته شد، موظف به انجام عملیات‌هایی الکترونیکی علیه ایستگاه‌های پخش حماس و جهاد اسلامی شد. همچنین این یگان ارتش اسرائیل را راهنمایی می‌کند که چه مراکزی را هدف قرار دهد و این توجیهات متناسب و براساس سیاست‌های اتخاذ شده توسط ستاد مشترک ارتش اسرائیل صورت می‌گیرد.

از آنجا که جنگ‌های الکترونیک زیان‌ها و خسارات جانی درپی ندارد،‌ به همین دلیل فرماندهان ارتش می‌توانند از آن به شکلی گسترده‌تر استفاده کنند. فرمانده یگان حملات الکترونیک ارتش اسرائیل در این ارتباط می‌گوید که در انجام حملات الکترونیکی باید تمام اهداف به طور کامل مشخص و عیان باشند و درباره آنها شفاف سازی کامل صورت گرفته باشد.

از سوی دیگر باید توجه داشت که این جنگ‌ها با محدودیت‌هایی نیز همراه است، چون بی‌تردید استفاده از سیستم‌ها و دستگاه‌های مورد استفاده در این یگان مثلا بر علیه ساکنان نوار غزه ممکن است،‌ بر ساکنان اسرائیلی نزدیک این مناطق و همچنین سیستم‌های مورد استفاده توسط اهالی این منطقه و حتی یگان‌های ارتش به ویژه سیستم‌های کنترل از راه دور تاثیر بگذارد، به همین منظور و قبل از انجام عملیات مورد نظر این یگان در نوار غزه رزمایش‌هایی در ارتش و متناسب با آن صورت گرفت تا میزان تاثیرگذاری اینگونه عملیات‌ها بر فعالیت رادارهای ارتش و دستگاه‌های فرستنده و بی‌سیم ارتش بررسی شود.

همچنین تاثیر اینگونه عملیات‌ها بر راه‌اندازی و فعالیت «گنبد آهنین» نیز به دقت مورد بررسی قرار گرفت که به شکلی اساسی فعالیت و کار آن بر رادار متمرکز است.

فرمانده یگان حملات الکترونیک اسرائیل در ادامه و در تبیین میزان پیچیدگی و دقیق بودن عملیات یگان خود می گوید: این یگان در انجام عملیات‌های خود به مراکز مهم دیگری چون فرودگاه‌ها و فرستنده‌های تلویزیونی خودی نیز توجه دارد و کوچکترین احتمالات در دست زدن به این حملات نیز مورد توجه قرار می‌گیرد، حتی چراغ‌های راهنما که در خیابان‌ها و برسر چهار راه‌ها نصب می‌شود و از جمله سیستم‌های کنترل شونده از راه دور به شمار می‌آیند.

طی سال‌های گذشته ارتش اسرائیل سرمایه‌گذاری‌های کلانی در دو یگان جدید در ارتش کرده است که به جنگ‌های جدید اختصاص دارد و شامل «یگان سایبری ویژه جنگ شبکه» و «یگان جنگ‌های الکترونیکی» است. در حالی‌که در یگان جنگ سایبری تمرکز بر شبکه‌های اینترنتی و شبکه عنکبوتی انجام می‌شود، در جنگ‌های الکترونیکی بر مراکز و ایستگاه‌های پخش رادیویی و تلویزیونی تمرکز صورت می‌گیرد.

این درحالی است که «بنی گانتس»، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل در سالجاری تصویب کرد که در حوزه جنگ سایبری و جهت اجرای طرحی نظامی که قرار است، طی چند سال در ارتش این رژیم به اجرا گذاشته شود، یک میلیارد شیکل سرمایه‌گذاری صورت گیرد. در حالی‌که یگان‌های سایبری برای توسعه و گسترش فعالیت‌ها و توانمندی‌های خود درخواست بودجه‌ای بالغ بر ۵.۲ میلیارد شیکل شده بودند. اما بحران اقتصادی که عرصه بین المللی را درگیر خود کرده و هر روز بر دامنه آن افزوده می‌شود، موجب کاهش سرمایه‌گذاری در این بخش و اختصاص بودجه به آن به شکلی قابل ملاحظه شد.

اگرچه در گذشته بحث و جدل بسیاری درباره تشکیل یگان جنگ‌های الکترونیک ارتش با دایره اطلاعات نظامی ارتش موسوم به «امان» در جریان بود که ضربات سنگینی را به ارتش اسرائیل در حوزه عملیات‌های سایبری و الکترونیک وارد کرد، اما از سال ۲۰۰۸ و بنابر توصیه‌های کمیته‌ منتخب توسط ستاد مشترک ارتش اسرائیل برای بررسی جنگ دوم لبنان تشکیل مجدد یگان الکترونیک در ارتش اسرائیل تصویب شد و امروزه بنا بر اظهارات فرمانده این یگان شفافیتی کامل بر عملیات آن حاکم است و این یگان با هماهنگی کامل با ارتش اسرائیل عمل می‌کند.

اما این یگان عملیات‌های ناموفقی هم داشته است که از جمله آنها می‌توان به حادثه کشتی «مرمره» اشاره کرد که ارتش اسرائیل انتظار داشت، یگان الکترونیک در آن موفق عمل کند و مانع ارتباط الکترونیکی این کشتی با کشتی‌های دیگر شود یا تصاویری از ورود نظامیان اسرائیلی به این کشتی منتشر نشود، یا اگر منتشر شود، به صورت مستقیم و به محض وقوع تجاوز نباشد.

فرمانده یگان جنگ الکترونیک ارتش رژیم غاصب اسرائیل تاکید می‌کند که پس از شکست در قضیه کشتی مرمره به بررسی کامل اشتباهات خود پرداختیم. ما می‌دانیم که انتشار تصاویری از ورود نظامیان اسرائیلی به کشتی بر افکار عمومی جهان تاثیر گذاشت. پس از آن حادثه بود که متوجه شدیم، هرآنچه پخش می‌شود، با این یگان ارتباط پیدا می‌کند.

یگان جنگ الکترونیک ارتش رژیم صهیونیستی به یگان «ملک – پادشاه – داوود» معروف است و اعضای این یگان نه تنها در خشکی که در هوا نیز فعالیت دارد و نیروی هوایی ارتش اسرائیل هواپیماهای خاصی را به جنگ الکترونیک و این یگان اختصاص داده است، همانگونه که یگان ملک داوود در دریا و در نیروی دریایی ارتش این رژیم جنایتکار نیز فعالیت دارد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ندای انقلاب، توضیحاتی که در مورد یگان ویژه ملک داوود ارائه شد در حالی است که تقریبا یک سال پیش نیروهای مسلح ایران توانستند در مرزهای شرقی کشورمان پهپاد جاسوسی پیشرفته آمریکا "آرکیو 170" را در اقدامی تحسین برانگیز و با کمترین صدمه به زمین بنشانند که نشان از افزایش قابل توجه توانمندی های تکنولوژیکی سپاه از یکسو و پیشرفت های قابل توجه و بیشتر غافلگیر کننده کشورمان در زمینه های رزمی بویژه جنگ الکترونیک، تکنولوژی پهپادها و از همه مهمتر تسلط و کنترل کامل قلمرو هوا فضایی ایران توسط نیروهای مسلح کشورمان دارد.

صبح روز سه شنبه ۱۴ آذر نیز نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که یک فروند پهپاد جاسوسی، شناسایی آمریکا از نوع " اسکن ایگل"( Scan Eagle) را در خلیج فارس با موفقیت شکار کرده است.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران